Bijna bye Australia, bijna hey South-America - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Heimans - WaarBenJij.nu Bijna bye Australia, bijna hey South-America - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Heimans - WaarBenJij.nu

Bijna bye Australia, bijna hey South-America

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

25 Januari 2014 | Australië, Sydney

Een nieuw continent komt eraan!

Nog twee dagen en ik ben alweer in het volgende continent. Zuid-Amerika komt steeds dichterbij. Ik heb er zin in. Australië was zeker de moeite waard. Ik zal proberen de nonchalantere Australische houding (no worries) mee te nemen naar NL. De zon van hier meenemen wordt wat lastig. Ik slijt de laatste drie dagen in Sydney, waar vandaag de dag Australia day 2014 gevierd wordt. Sydney blijft voor mij stad nummer 1 in Australië, alhoewel ik Cairns ook wel zeer kon waarderen. Cairns is erg leuk, vooral als je de juiste mensen ontmoet. Zo ontmoette ik de eerste dagen Stef en Geert uit Nederland. Toch wel zo leuk om samen het een en ander te ontdekken. Zo deden we een kotsend boottochtje naar het Great Barrier Reef (GBR). Ik denk dat de helft van de mensen op het dek aan het overgeven was. Wat maakt dat ik nog meer moest overgeven... Stel je de geluiden en volle prullenbakken (waar dan jouw zakje in moet) maar voor. Hou je het nog binnen?
Over de railing hangen is echter geen optie gezien de wind alles meteen in je gezicht blaast! Ieuw!
Het GBR was leuk om gezien te hebben al vond ik de hoeveelheid vissen tegenvallen! Een dag later huurden we een autootje. Op naar het regenwoud: Daintree! In Daintree leeft de cassowary. Samen met het regenwoud heb je het gevoel dat je een nietig klein wezen bent. De cassowary is een grote vogel die er prehistorisch uitziet. Je hoopt er één te zien, maar als je 'm ziet, maak maar dat je wegkomt. Overigens: voor iedereen die hier nog eens naartoe wil: vergeet Mosmann Gorge niet! Prachtige zwemplek met rotsen en watervalletjes waar je lekker onder kunt staan. En zorg dat je de curtain fig tree gezien hebt en het verhaal kent!
Een paar dagen later kreeg ik contact met Stewart. Na een gezellige babbel en mijn eerste biertje in m'n leven, bood hij gratis zijn logeerkamer aan. Aangezien de hotels duur waren heb ik het er op gewaagd. Had het niet beter kunnen doen. Wat een geweldige knul (22). Een paar dagen later verbleven Mariandel en haar Ozzie boyfriend er ook! Door Stewart wel heel wat overwonnen. Als een echte Australisch country boy is hij nergens bang voor. Dus volgde ik hem meertjes in waar je je voeten niet meer kunt zien, liep ik over rotsen waar ik normaal nooit overheen zou lopen en hield ik zelfs zijn slang bijna vast (met een slangenoppakstok weliswaar, dat beest poepte zodra je 'm aanraakte). En Nic, Mariandela vriendje leerde me een cocosnoot te slopen en leeg te eten. Geen supermarktding, maar een echte die van de boom was gevallen.

Ik heb een beste tijd gehad in het ruige, mooie, vriendelijke Australië. Maandag vlieg ik naar Santiago de Chili, woensdag naar Paaseiland en zaterdag kom ik aan in Quito. Via Airbnb heb ik een slaapkamer geboekt bij een Chileense dame voor €15,- per nacht! I'm looking forward!!!!!!!

Dat was het wel weer! Nou ja, niet helemaal, maar ik moet jullie geboeid houden he!

Knuffels!

  • 25 Januari 2014 - 08:43

    Inge S.:

    Heey Daan (Banaan),

    wat een leuke enthousiast verslagje! Zo zie je maar weer waar de ''wereldreis'' goed voor is! ;-)
    Het opnieuw (leren) ontdekken van dingen/natuur/mensen...... heel leuk & spannend! Dat pakt niemand (meer) van je af!
    En nu hup naar Zuid Amerika! Het zal wel weer totaal heel anders zijn, maar even leuk denk ik.... Geniet er nog maar lekker van!

    Groetjes,
    Inge.

  • 25 Januari 2014 - 15:50

    Marleen:

    Hoi Daantje,

    Inmiddels een hele Daan! Ik bewonder je moed. Vleermuizen, slangen en alleen op pad. Gelukkig lees ik dat je gemakkelijk nieuwe mensen ontmoet en daar weer veel nieuwe dingen door ervaart. Ik ben trots op je ;-)

    Genietend van je verslagen, ploeter ik al tolkend door in het drukke en waterkoude Nederland.

    Pak je momenten en laat me meeleven!

    Liefs,

    Marleen

  • 26 Januari 2014 - 09:48

    Astrid:

    Heej Daan,

    Geweldig om je verhalen te lezen, en zo te lezen maak je het PRIMA!!!!

    Geniet van alle dingen die je doet ,ervaart ,wat Time Flies when You're Having Fun:-)

    collegiale hug,

    Astrid

  • 26 Januari 2014 - 12:31

    Jolanda Wouters:

    Hey Daan,

    Super om weer een verslag van je te lezen.
    Wat maak jij veel nieuwe ervaringen mee, SUPER!!!
    Morgen ga je de over steek maken naar de andere kant, heel veel plezier!!

    Groetjes uit het nog steeds herfstachtige nijmegen

  • 26 Januari 2014 - 15:15

    Heidi En Wim:

    Hoi Daan,
    Onderweg naar GBR hebben wij ook een wilde zee gehad dus heel herkenbaar. Probeer idd het no worries gevoel vast te houden. Op naar Paaseiland (uit eigen ervaring een leuke bestemming, huur een 4WD en let op je banden;-))! In NL wordt het langzaam wat kouder.
    Veel plezier nog!
    Doeiiii Heidi en Wim

  • 26 Januari 2014 - 20:42

    Janneman:

    Hey Daan, leuke verhalen en spannend! Ik blijf jou volgen!
    Die kangoeroe foto is ook te gek!. En die lekkere Stewart, zat hij in de papegaaien foto?
    Nu Zuid-Amerika zal ook mooi zijn.
    Trouwens was dat een giftige slang en waterslang??

    Groeten van Jan

  • 27 Januari 2014 - 10:29

    Linda:

    Weer een super story!
    Veel plezier op het volgende continent!
    xxxx

  • 28 Januari 2014 - 23:38

    Sanne Van Engelen:

    Wow!! Ga je ook naar m'n favo stad Los Angeles? Zoja dan laat me ff graag weten!
    Geniet ervan!! Dikke kusss uit koude land (zucht)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Het eind?

13 April 2014

Het eind?

22 Maart 2014

Zucht... Wow...

06 Maart 2014

Ecuador the bomb

12 Februari 2014

Bienvenido amigos!!!!
Daan

Dit is even een test... Over iets meer dan twee weken gaat het beginnen. Dan ga ik op reis... Iedereen die nieuwsgierig is naar mijn reisschema... Zie hieronder!!! This is a test. Within 2,5 week I will start my journey! For all of you who is interested: check my schedule below 25 nov - 29 nov Tokyo 29 nov - 3 dec Singapore 4 dec - 10 dec Brisbane 10 dec - 13 dec New Caledonia 13 dec - 17 dec Vanuatu 17 dec - 3 jan Sydney to Melbourne 3 jan - 24 jan Cairns 24 jan - 27 jan Sydney 27 jan - 29 jan Santiago de Chili 29 jan - 31 jan Paaseiland 1 feb - 7 maart Quito 7 maart - 28 maart tour from Lima tot La Paz (organized) 28 maart - 14 april tour from La Paz to Buenos Aires (unorganized) 15 april: back home!

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 15965

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: