Bienvenido amigos!!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Heimans - WaarBenJij.nu Bienvenido amigos!!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Heimans - WaarBenJij.nu

Bienvenido amigos!!!!

Blijf op de hoogte en volg Daan

12 Februari 2014 | Ecuador, Quito

Hola amigos!!!!!!!

¿Como estás? ¡¡Todos bien aqui en Ecuador!!
Hoe gaat het? Hier alles goed in Ecuador!!
Iedereen hartelijk bedankt voor de leuke reacties op mijn blogberichtjes. Ik vind het erg leuk om te lezen. Intussen bevind ik me tussen de Ecuadorianen. Een zeer vriendelijk volk in Zuid-Amerika. Ik ben hier meer dan een week geleden aangekomen. Op het vliegveld werd ik vriendelijk ontvangen door mensen van school. Ik zit hier voor zo'n 25 uur per week, drie weken lang, op school. Het is een klein schooltje, maar met erg leuke mensen... Op mijn docent na... Hij is streng. Fouten? Hele stuk opnieuw... Zucht... Maar daar kwamen we voor he? Omdat er niemand is met hetzelfde niveau, heb ik deze week privélessen. Inmiddels, anderhalve week verder, ben ik al bezig met voltooide tijden en verleden tijden etc... Best lastig allemaal, maar er zit een logisch systeem in... Alhoewel, dat wordt dan weer door een aantal hatelijke werkwoorden in de war geschopt. Gelukkig vind ik grammatica erg leuk, dus bring it on baby!

Ruim twee weken geleden verliet ik het prachtige, vriendelijke, leuke Australië en vloog ik naar Santiago. Santiago is een goed begin voor Zuid-Amerika. Voor ons NL'ers: lang, blond, blauwe ogen, is dit zeker een oppeppertje voor je ik-persoontje. Werkelijk de hele straat staart je na. Meiden stoten elkaar aan, oude vrouwtjes bekijken je ongegeneerd van top tot "teen"... Hun hoofd reikt mijn middel, dus waar ze stoppen met kijken is me een raadsel hahaha... Santiago overigens is een mooie stad. Vooral vanaf de berg (San Cristóbal)... Ik zal daarvan een foto plaatsen. Daarnaast vond ik Santiago betrekkelijk veilig. Ik had natuurlijk ook weer de juiste mensen ontmoet. Ik verbleef via Airbnb bij een meid in huis. Erg tof. Goed voor mijin Spaans!!! Daarnaast heb ik heerlijk gezwommen in het bad op de 30e verdieping van een flat (burn baby burn) en heb ik een typisch Chileens huisfeest mogen bijwonen, waar speciaal voor mij wat volksdansen werden uitgevoerd.

Van Santiago vloog ik naar het eigenaardige, spannende, mysterieuse Paaseiland. Normaal hoop je op vakantie zon te hebben, echter ik was blij met wolken. De wolken maakten het eiland nog eigenaardiger. Hoe komen die enorme koppen toch op hun plek? Ik nam een eilandtour van een dag waarmee we de belangrijkste plekken afgingen. Elke dacht ik: 'wow, nou, dit is zo spectaculair, wat volgt is vast minder...' Nou, niet echt! Het werd steeds mooier, gaver en interessanter. De rondleider wist ook veel gedetailleerde informatie. Bere-interessant!! Als je ooit eens in de buurt bent, dan MOET je gaan! Absolute aanrader!
Enfin, Paaseiland, twee dagen. Wat zag ik op tegen mijn reis naar Ecuador. Bijna 8 uur lang wachten op Santiago Airport, middernacht, pffffft.... Maar ook dat loste zich op, want wie ik kwam ik tegen? Jongens, echt een ongelooflijk verhaal. Op Vanuatu hadden wij NL'ers onder ons in het hotel. Ik heb ze gezien vanaf ons balkon, maar niet gesproken toen. Ze waren aan het bellen met moeders in NL. Enfin, je zult denken: 'nou, en??' Komt 'ie: de kans is heel klein dat je NL'ers op Vanuatu tegenkomt. Zeg nou eerlijk, wie van jullie kent het of kent mensen die naar Vanuatu gaan?? Velen kennen het niet eens. Maar goed, op Paaseilandvliegveld sta ik te praten met de enige twee NL'ers aldaar. We hebben het over onze reizen en zij vertellen dat ze op Vanuatu zijn geweest... Zelfde dagen, zelfde hotel en zij hadden twee NL'ers boven zich gehoord... Wat nou toeval? 1000'en kilometers verder... Ik vond het weer een verhaal waard...
Na ruim 26 uur vliegen en wachten (vooral dat laatste), kom ik dan eindelijk aan in Ecuador... Quito... Heel fijn om van mijn collega Yvette al het een en ander te horen en gelezen te hebben, want dat heeft me heel erg geholpen. Alhier verblijf ik met twee anderen in een huisje. Ik vond de keuken zooooo smerig, dat ik foto's heb gemaakt en opgestuurd heb aan studytravel. Een beetje gemeen, maar ik miste na één dag m'n parfum ook al... Heel vreemd allemaal... Meneer de eigenaar moet dus mooi twee keer per week verplicht laten schoonmaken. Hij verdient immers flink geld hiermee. Hupsakee! Ik ben hier niet om te poetsen, wel? Mijn huisgenootjes zijn tof. Mijn schoolgenoten ook. Er wordt veel georganiseerd door school: feestjes, suprises, uitjes, kooklessen, salsalessen etc... Studenten onderling doen ook veel om elkaar te vermaken. Erg leuk. Op het moment dat ik dit schrijf, ben ik net naar het Ecuadoriaanse ballet wezen kijken. Ze schijnen erg goed te zijn, en from my perspective: they were!! Erg gaaf...

Ik ga slapen. Over een week of twee meer. Eerst m'n lessen maar eens afmaken, dan met Rowin en Lisanne naar Galapagos en dan... Dan zal ik weer eens aan jullie denken!

Knuffels

  • 12 Februari 2014 - 23:18

    Willie:

    ik vind het leuk dat je het zo naar je zin heb.we zien uit naar je thuis komst.in april.veel plezier

  • 13 Februari 2014 - 07:41

    Alex:

    Klinkt allemaal erg goed en leuk Daan! Vooral Paaseiland liet mij groen zien van jaloezie en nu lees ik dat je ook nog naar de Galapagos gaat... Hoe groen kan ik worden? ;) Succes op school daar en geniet er van! Je hebt al veel moois gezien maar als ik het zo lees wordt het alleen maar beter. The best is yet to come ;)

  • 13 Februari 2014 - 08:16

    Astrid:

    Heej Daan,
    Gaaf dat je zoveel ziet,beleeft,en ook nog leert!!!!! Geniet nog je resterende tijd/ dagen,want voor je het weet ,ben je weer terug in ons koude kikkerlandje xx

  • 13 Februari 2014 - 08:27

    Inge S.:

    Heey Daan,
    fijn dat je het reuze naar je zin hebt! Houden zo én het duurt nog zo lang voor je weer in NL bent ;-)
    Geniet er nog maar volop van!

  • 13 Februari 2014 - 09:09

    Antoinette :

    Hee Daan,

    Jij Ecuador en wij vanavond intervisie zonder jou...
    Super om je verhalen te lezen en ook een leuke
    schrijfstijl;-) Have fun en Éxito en la escuela!

    X Anti

  • 13 Februari 2014 - 09:41

    Ria Schreuder:

    Hoi Daan,

    Wat een leuk verhaal weer , erg leuk om te lezen, en fijn dat je het zo naar je zin heb,
    xx Ria

  • 13 Februari 2014 - 09:44

    Lin:

    Weer super genoten van je verslag xxx

  • 13 Februari 2014 - 10:16

    Francis:

    Hey Daantje,

    Wat een super verslag, goed om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    Succes met je Spaanse lessen. En voor straks een super tijd gewenst met Rowin en Lisanne, gezellig!!!!!
    Ik kan niet wachten tot je weer terug bent op De Gelderhorst, jij leunend op de balie, ik op mijn bureaustoel, op fantastische hoogte, om heerlijk met jou te kunnen babbelen en onopvallend te kunnen staren.......

    liefs Francis XXX

  • 13 Februari 2014 - 17:54

    Mama :

    He jongen

    Eindelijk weer een verslag van jou ,ben blij dat het weer goed met je gaat.
    Kreeg vanmiddag van linda en wath's app dat zij jou steeds een beetje meer gaat missen maar dat geld natuurlijk voor mijn ook ,maar ben blij dat je het naar je zin hebt en ervan geniet.
    Ik kijk nu wel uit naar jou thuiskomst,,fijn dat Rowin en lissane ook nog even bij jou op de koffie komen (hahaha) nou ik ga nu maar weer eens xxxx mama en Bys HVJ

  • 14 Februari 2014 - 14:24

    Renate:

    Hey Daantje, Leuk allemaal zeg. Veel plezier nog, dikke knuf! x

  • 14 Februari 2014 - 17:16

    Monique (peettante):

    Ha die Daan,

    Wat geniet ik...omdat jij zo geniet!! Ik vind jou boeiende en interessante verhalen erg leuk om te lezen, vooral het geen jij daar zo ver weg allemaal meemaakt en ontdekt. geniet nog met volle teugen en kijk vooral uit naar de komst van Rowin!

  • 16 Februari 2014 - 13:52

    Wilco:

    Hahaha leuk om te lezen weer!
    Succes met de Spaanse lessen en veel plezier met z'n drieën straks!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Het eind?

13 April 2014

Het eind?

22 Maart 2014

Zucht... Wow...

06 Maart 2014

Ecuador the bomb

12 Februari 2014

Bienvenido amigos!!!!
Daan

Dit is even een test... Over iets meer dan twee weken gaat het beginnen. Dan ga ik op reis... Iedereen die nieuwsgierig is naar mijn reisschema... Zie hieronder!!! This is a test. Within 2,5 week I will start my journey! For all of you who is interested: check my schedule below 25 nov - 29 nov Tokyo 29 nov - 3 dec Singapore 4 dec - 10 dec Brisbane 10 dec - 13 dec New Caledonia 13 dec - 17 dec Vanuatu 17 dec - 3 jan Sydney to Melbourne 3 jan - 24 jan Cairns 24 jan - 27 jan Sydney 27 jan - 29 jan Santiago de Chili 29 jan - 31 jan Paaseiland 1 feb - 7 maart Quito 7 maart - 28 maart tour from Lima tot La Paz (organized) 28 maart - 14 april tour from La Paz to Buenos Aires (unorganized) 15 april: back home!

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 15971

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: