Ecuador the bomb - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Heimans - WaarBenJij.nu Ecuador the bomb - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Daan Heimans - WaarBenJij.nu

Ecuador the bomb

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

06 Maart 2014 | Ecuador, Quito

Na vijf weken in Ecuador te hebben gespendeerd, waarvan twee weken met Ro en Lisanne, wordt het tijd door te reizen... M'n laatste 5 weken gaan in... Voelt allemaal wel vreemd, dit bevalt me zo goed. Ik bedoel: het reizen, ontmoeten van mensen, niet hebben van bergen werk en overvolle agenda's. Ga ik het bij terugkomst allemaal anders plannen? Een max aantal uur instellen voor bepaalde bezigheden? Hopelijk gaat dat lukken!

Voor iedereen die nog nooit in Zuid-Amerika is geweest, maar graag wil: Ecuador zal je goed bevallen als begin. Aardige mensen, veel te zien en te doen en de corruptie is relatief laag. Let echter wel op je spullen, vooral in de bus. Binnen een seconde stelen ze je telefoon, zoals bij mijn klasgenoot Maria. Maar ja, in Nederland wordt ook heel wat gerold.

Dingen die je zeker moet zien in Ecuador zijn bijvoorbeeld:
- Otovalomarkt
- El mitad del mundo (Evenaar)! Neem een rondleiding, erg interessant.
- De oude historische stad met z'n vele kerken.
- Papallacta hot springs! Hoog in de bergen en HEET!!
- Cotopaxi! Bereid je GOED voor, want ik heb ontzettend last van hoogteziekte gehad.
- Teleferico met mooie uitzichten op de stad bij helder weer.
- La Ronda 's avonds! Leuk, knusjes, lekker eten.
- Biertje drinken op plaza Foche.
- Winkelen in El Jardín en Quicentro
En zo nog veel meer!! Vergeet de Galápagoseilanden niet. OMG wat is dat mooi! Je betaald een duit, maar je ziet van alles. Zeehonden in het water, tussen de jagende pinguïns, fregatvogels, jagende pelikanen, leguanen, flamingo's etc... Daarnaast is het de moeite waard om de vulkaan Sierra Negra te beklimmen en foto's te maken van de immens grote krater!!! Wow wow wow! Je staat gewoon aan de rand van een krater van een werkende vulkaan (zie foto). Ow wat wil ik graag terug naar die eilanden!!!! Woop woop!!!

Afgelopen weekend zijn Lisanne en ik met Ed (die ik hier heb leren kennen) naar Manta gegaan met de bus. Ed verzekerde ons dat het maar een uurtje of 6 rijden was... Het is dus 8-9 uur rijden. Daarnaast hadden wij op de heenweg enorme pech, want er bleken rotsen van de bergen op de weg gevallen te zijn. Dat 'probleempje' resulteerde in een ellenlange file en 7 tot 8 uur stilstaan op de weg. In totaal duurde de heenweg dus 15 uur... Niet dat ik iets meegekregen heb ervan, want ik heb 12,5 uur in de bus geslapen. We hadden geen eten meegenomen, dus je kunt wel nagaan dat we behoorlijk honger hadden inmiddels. Enfin, na het eten gingen we naar de zus van Ed, waar we mochten verblijven. Zijn familie stelde voor om diezelfde avond als de dag van aankomst naar Montanita te rijden met de auto. De zwager van Ed reed wel. Aldus geschiedde... Wij, weer in een auto. 2,5 werd er gezegd. Niet meer. Uiteindelijk hebben we ruim tien uur in een auto gezeten. De zwager vond 15 uur in de bus niet genoeg zei 'ie nadat ik 'm aansprak op z'n gedrag. Hij bleef namelijk maar verder en verder en verder rijden, terwijl iedereen aangaf terug te willen naar huis. Maar meneer was zo'n eikel... Hij deed bijvoorbeeld de autolamp aan, zodat iedereen die in slaap gevallen was weer wakker werd. Hij kon de raampjes openmaken, zodat het ineens ging tochten of zodat carnavalsgangers water naar binnen konden gooien zodat je kletsnat werd. Bij terugkomst hebben Lisanne en ik die man nooit meer aangekeken. Wat een zieke geest!

De tweede dag in Manta maakte werkelijk alles goed. Met z'n allen op de bananaboot, urenlang rondlopen en mensen onderspuiten met schuim, biertje, lekker eten, etc... Natuurlijk moest ik weer reizigersdiarree krijgen toen we teruggingen met de bus naar Quito, maar gelukkig was dat maar 1 dag.

Op het moment van schrijven, maken Lisanne en ik ons op voor een dagje Otovalo market, ten noorden van Quito. Vanavond eet ik voor de laatste keer samen met de leuke mensen die ik ontmoet heb in Quito en morgen... Aj... Morgen om 3:30 opstaan om om 4 uur de taxi te pakken naar het vliegveld!

Voor mij is Quito the bomb! Ik kom zeker terug!!!

Tot de volgende blog!

X

  • 06 Maart 2014 - 17:43

    Mama:

    Nou Daan dan wens ik jou een fijne reis ,en op naar het volgende verslag,deze heeft wel lang opzicht laten wachten xxx mama H.V.J .

  • 07 Maart 2014 - 11:47

    Gerda:

    WAHOOOO! :D Leuk! En ook leuke fotoooos! :) Ik ben benieuwd waar jouw volgende reis naartoe gaat... En alvast heel veel plezier!

    Leuk om weer wat van je te lezen :)

    xx

  • 07 Maart 2014 - 13:56

    Marleen:

    Oohhh, wat heb jij een gave tijd! Denk nog maar even niet aan je terugkomen en hoe het dan moet. Daar herinneren we je tegen die tijd wel aan. Nu nog even genieten van alles!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Het eind?

13 April 2014

Het eind?

22 Maart 2014

Zucht... Wow...

06 Maart 2014

Ecuador the bomb

12 Februari 2014

Bienvenido amigos!!!!
Daan

Dit is even een test... Over iets meer dan twee weken gaat het beginnen. Dan ga ik op reis... Iedereen die nieuwsgierig is naar mijn reisschema... Zie hieronder!!! This is a test. Within 2,5 week I will start my journey! For all of you who is interested: check my schedule below 25 nov - 29 nov Tokyo 29 nov - 3 dec Singapore 4 dec - 10 dec Brisbane 10 dec - 13 dec New Caledonia 13 dec - 17 dec Vanuatu 17 dec - 3 jan Sydney to Melbourne 3 jan - 24 jan Cairns 24 jan - 27 jan Sydney 27 jan - 29 jan Santiago de Chili 29 jan - 31 jan Paaseiland 1 feb - 7 maart Quito 7 maart - 28 maart tour from Lima tot La Paz (organized) 28 maart - 14 april tour from La Paz to Buenos Aires (unorganized) 15 april: back home!

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 768
Totaal aantal bezoekers 15983

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: