Alweer zes weken verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Heimans - WaarBenJij.nu Alweer zes weken verder - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Heimans - WaarBenJij.nu

Alweer zes weken verder

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

07 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Het is alweer 7 januari. De tijd gaat razendsnel. Alhoewel ik vandaag voor het eerst een beetje heimwee heb, gaat het verder perfect. De reis samen met Rowin zit er alweer op. Ik denk dat die leuke tijd ervoor zorgt dat ik vandaag wel even naar huis zou willen. Maaaaaaaar: dat gaan we niet doen, ook die dagen horen erbij. In de tussentijd heb ik Melbourne gezien. Melbourne is een heel gemoedelijke stad. Volgens veel Australiërs is het dé stad in Australië waar men zichzelf kan zijn. Je ziet dat wat mij betreft ook wel een beetje terug in de haarkapsels, tattoeages en piercings. In vergelijking met Sydney vonden wij Melbourne wat minder. Beiden hadden we het gevoel dat er in Sydney meer te zien en te beleven viel. Desalniettemin is Melbourne zeker het bezoeken waard, beter nog: een must als je naar Australië gaat. Na 5 dagen Melbourne gingen Rowin en ik weer uit elkaar, hopend dat 22 februari snel daar is. Dan gaan we elkaar weer zien in Ecuador. Enough. Tijdens het reizen ontmoet je ook weer heel aardige en leuke mensen. Na Melbourne zou ik drie weken in Cairns verblijven. Best lang voor zo'n klein stadje. Via via ben ik aan een relatief goedkoop business-class-ticket gekomen voor een retourtje Bangkok. Zo vloog Rowin vrijdagochtend naar Santiago de Chili en ik naar Thailand. Business Class. Voor het eerst. Wat een heerlijk iets is dat. Zit je daar al met je drankje, terwijl iedereen nog binnen moet komen. Mensen kijken je echt aan ook. Even voel je je héél rijk. Een heerlijk driegangenmenu wordt klaargemaakt. Je zit nooit zonder een drankje, en van je stoel kun je een bed maken. Ze spreken je zelfs aan bij je naam. 'Mister Hiemans, would you like champagne?' Hihihi... Genoten heb ik. En natuurlijk ga ik het vliegtuig weer uit met een tas cadeautjes, dit keer omdat het mijn eerste keer Business class was ;-).

Tja, wat moet ik nou toch over Bangkok zeggen... Ook een must visit, absoluut. Je moet alleen wel tegen de smog, hitte en enorme chaotische drukte kunnen. Aan de andere kant kun je heel goedkoop rondkomen in Bangkok. Je kunt bijvoorbeeld de grootste tempelcomplexen bezoeken, er met een taxi heengaan en er ook nog een lichaamsmassage nemen van een uur voor nog geen €8,- (totaal). Je krijgt dan nog een flesje water cadeau. Wat kunnen die kleine Thaise vrouwtjes masseren zeg! Wat een kracht! Ongelooflijk! Maar goed, de tempel: ik ben naar de tempel van de liggende boeddha geweest: Wat Pho. 'Wat' in het Thais betekent 'tempel'. Indrukwekkend vond ik het. In één van de tempelcomplexen ligt een enorme goude Boeddha. Enorm! Deze Boeddha heeft meebewegende ogen. Overal waar je staat, lijkt het alsof hij je aankijkt. Alsof je gevolgd wordt. Alle tempels bezoeken is zeker de moeite waard, maar dan mag je wel een paar dagen in Bangkok verblijven. Ook zo indrukwekkend vond ik de hele seksindustrie daar. Homostellen lopen er gewoon hand-in-hand op straat, ladyboys staan op de hoek om klanten te krijgen, er zijn moneyboys die je proberen binnen te krijgen met de woorden 'big dick', en er zijn vele tenten waarbij de meiden schaamteloos tegen de palen op dansen. Verder vind je er megaveel toeristen, sampans die als openbaar vervoer worden gebruikt (megadruk), talloze eettentjes, markten, markten en nog een markten en miljoenen ronkende auto's. Indrukwekkende stad. Zeker nog niet klaar mee. Als welkome 'verrassing' bleken er nog twee Nederlandse tolken in Bangkok te zijn. Yvonne en Suzanne: bedankt voor het gezellig samen tafelen. Toch apart hoor om elkaar daar even op te zoeken! Haha...

Met een korte tussenstop in Singapore, ga ik mijn reis donderdag vervolgen: nachtje Melbourne en dan twee weken Cairns. In Cairns gaan we wachten op de komst van weer een andere tolk: Mariandel. Gods, wat zijn die tolken reislustig. :-)

Dag allemaal, en ow ja, een goed 2014!!

  • 07 Januari 2014 - 11:34

    Gerda:

    Hi Daan,

    Jij ook de beste wensen :) Voor je het weet is het alweer 22 februari :) De tijd vliegt als je reist en als je het leuk hebt!
    Leuk om de bekenden tussendoor tegen te komen!
    Bangkok lijkt mij ook een interessant stad! Ga je niet door Thailand reizen? De buddha's zijn inderdaad indrukwekkend! Ik heb er ook een paar gezien in China :)

    Alvast veel plezier in Cairns!

    Liefs Gerda

  • 07 Januari 2014 - 11:42

    Jolanda:

    Hey Daan,

    Ook voor jou de beste wensen !
    Zit iedere keer weer te wachten op een reisverslag van je wat leuk om dat iedere keer weer te lezen!
    Veel plezier bij je volgende trip!!

    Groetjes uit het herfstachtige Nijmegen

  • 07 Januari 2014 - 13:06

    Tatiana :

    Hoi Daan,

    Wat een prachtig reisverslag!! Echt indrukwekkend.. Leuk om te lezen
    Geniet nog van je reizen!!

    Liefs Taty

  • 07 Januari 2014 - 13:56

    Edith:

    Hee Daan,

    Wat een mooie verhalen!! Deze reis vergeet je je hele leven niet meer. Ook voor jou een goed en gezond 2014, het begint al goed! ☺️

    Groetjes Edith

  • 07 Januari 2014 - 15:40

    Mama:

    Hoi Daan

    Eindelijk weer een verslag van jou,dat is waar ik steeds ik naar uit kijk.Maar fijn dat je het toch naar je zin heb daar in dat verre land .ik lees dat je wat heimwee had maar ook dat gaat weer over jongen ,het is zo April dan kan ik jou eindelijk weer in mijn armen sluiten xxxx mama

  • 07 Januari 2014 - 16:16

    Linda:

    Lieve Daan,

    Weer genoten van je verhaal, bij alle zinnen zie ik je gezicht voor me en moet ik zo lachen.
    Vanochtend was ons liedje op de tv!! Dus 2x vrolijk door jou op 1 dag :)

    xxxx

  • 07 Januari 2014 - 18:11

    Monique Van Dam:

    Ha die Daan,

    Wat fijn jongen om te lezen dat je veel plezier hebt en zoveeééél mooie en nieuwe dingen ontdekt, en ja zoals je aangeeft hoort ook soms een beetje heimwee er nou eenmaal bij. Maar dat gaat wel weer over en voor je het weet is het april ;-). Geniet er lekker van en nog de allerbeste wensen voor 2014!!!

    Groetjes, je tante '-)

  • 07 Januari 2014 - 23:26

    Jetsche:

    Hallo Daan,

    Allereerst een heel goed en gezond 2014 toegewenst. Ook ik volg je reis dmv van je verslag. Wat een indrukken doe je op zeg. Mijn zoon heeft ook een reis naar Australie gemaakt dat duurde ruim een maand dus hij had geen tijd om heimwee te krijgen. Met jouw verhalen krijg ik een beetje een deja vu gevoel. Heel erg leuk! Geniet ervan en voor je het weet sta je weer bij me bij de balie en dan zeg je: zat ik nog maar in Australie. Heel veel plezier.

    Liefs van Jetsche

  • 08 Januari 2014 - 14:24

    Ilja:

    Hey Daan,

    Te gek om jouw ervaringen te lezen, man. Super leuk!
    Geniet van alle indrukken die je opdoet en de bijzondere plekken die je ziet.

    Live life to the fullest,
    Ilja

  • 16 Januari 2014 - 16:06

    Heidi En Wim:

    Hee Daan,

    Wat een superreis ben je aan het maken! Via Hanneke waren we getipt;-) Heel veel plezier en vooral leuke avonturen en ontmoetingen gewenst. Wij lezen mee.

    Lieve groetjes van je oud-ZIjderoutegenoten,
    Heidi en Wim

  • 16 Januari 2014 - 21:55

    Willie:

    ja daan het is allemaal heel fijn voor je.maar als je terug bent vergeet dan niet dat het stuur van jou auto aan de andere kant zit.verder heel veel reis plezier.

  • 19 Januari 2014 - 13:12

    Marianne:

    Hoi Daan

    Echt super om je zo te volgen.
    En wat jij allemaal zie en meemaak!!!
    Heel veel plezier verder.

    Liefs Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Het eind?

13 April 2014

Het eind?

22 Maart 2014

Zucht... Wow...

06 Maart 2014

Ecuador the bomb

12 Februari 2014

Bienvenido amigos!!!!
Daan

Dit is even een test... Over iets meer dan twee weken gaat het beginnen. Dan ga ik op reis... Iedereen die nieuwsgierig is naar mijn reisschema... Zie hieronder!!! This is a test. Within 2,5 week I will start my journey! For all of you who is interested: check my schedule below 25 nov - 29 nov Tokyo 29 nov - 3 dec Singapore 4 dec - 10 dec Brisbane 10 dec - 13 dec New Caledonia 13 dec - 17 dec Vanuatu 17 dec - 3 jan Sydney to Melbourne 3 jan - 24 jan Cairns 24 jan - 27 jan Sydney 27 jan - 29 jan Santiago de Chili 29 jan - 31 jan Paaseiland 1 feb - 7 maart Quito 7 maart - 28 maart tour from Lima tot La Paz (organized) 28 maart - 14 april tour from La Paz to Buenos Aires (unorganized) 15 april: back home!

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 15985

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: