Zucht... Wow... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Daan Heimans - WaarBenJij.nu Zucht... Wow... - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Daan Heimans - WaarBenJij.nu

Zucht... Wow...

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Dag allen!!

Alweer bijna twee weken zijn er om. De tijd gaat me iets te snel. Over 3,5 week land ik weer op Schiphol. Vervelend? Ja en nee! Natuurlijk is het leuk om iedereen weer te zien. Daarnaast gaat het lastig worden weer in het oude ritme te komen, denk ik! Goed, laten we zien hoe het gaat als ik daadwerkelijk terug ben! 1 ding is zeker: dit ga ik echt ooit nog een keer doen!

Zo'n twee weken geleden begon m'n groepsreis door Peru van G-Adventures. We startten de tour in Lima! Aldaar leerden ik iedereen van de groep kennen. Het is een heel diverse groep: Canadezen, Amerikanen, Engelsen, Australiërs, Duitsers, Zweden, een El Salvadoriaanse en een Zwitserse!
Voordat ik in Lima aankwam was ik best wel zenuwachtig. Ik had van veel mensen gehoord dat het best wel een corrupte plaats was met veel criminaliteit. Gelukkig heb ik Liima heel anders leren kennen. De eerste dag heb ik lekker een tourtje geboekt en de stad verkend. Wat een mooie stad zeg! Vooral het oude centrum is de moeite waard. De wijk Miraflores, waar ik verbleef is heel toeristisch en dus 'veilig'.
Lima heeft me ontzettend verbaasd! Ik vond het er onwijs tof.

De dagen erna reisden we per bus naar Paracas, Pisco, Nazca en Arequipa. We bezochten onder andere een pottenbakkerij en een oude Nazca-begraafplaats. In de buitenlucht waren verscheidene mummies tentoongesteld. Bijzonder... Huid en haar zat er nog aan. We konden zelf huid en haar voelen en ruiken. Erg interessant. Niet dat er nog een geur aanzit, maar toch! Heb jij weleens mummiehuid gevoeld?
In Nazca was er de mogelijkheid om met een klein vliegtuig (vierpersoons) een overvlucht te boeken en zo de Nazcalijnen te bekijken. Tja... Dat moet je natuurlijk doen! Zo gezegd, zo gedaan! Alweer iets dat zooooo bijzonder is! Helaas werd ik behoorlijk ziek van het draaien en kantelen van het vliegtuigje. Na 15 minuten al! Maar het was het waard!

Heb je weleens gehoord van een dune buggy? Nee? Doen!!!!! Racen door de enorme zandduinen van de woestijn met een auto en dan, op een van de hoogste duinen met een slide board naar beneden sjeesen! Woehoe!!! Daar gingen we hoor!!! Enorm enorm enorm coooool!!

20 maart was het dan zover... Eindelijk eindelijk eindelijk EINDELIJK naar Machu Picchu (MP). Machu Picchu stond al 15 jaar op mijn lijst na het maken van het profielwerkstuk van de havo. Twee dagen achter elkaar moesten we om vier uur opstaan om de reis te maken. De eerste dag hadden we een vroege trein naar Aguas Calientes. Een stadje vlakbij MP. Erg toeristisch, duur, maar met een magnificent uitzicht! Het maakt niet uit waar je loopt! Overal zijn bergen en bomen! Door het dorpje stroomt een grote wilde rivier. De tweede dag namen we om 5:30 uur de bus naar MP. Beide dagen was ik voor de wekker klaarwakker. Als een kind zo blij, helemaal opgetogen op weg naar MP. Daarnaast gingen we bij het eindpunt in MP de rest van de groep opwachten die de Inca Trail gelopen hadden.
Hoe ik MP vond? Ik heb er werkelijk geen woorden voor. Het is een van de allermooiste dingen die ik ooit gezien heb. Ik heb gekeken, gekeken en gekeken! Oprecht een wereldwonder. We hebben er 6 uur rondgelopen! Daarna hebben we de overigen van de groep opgehaald (die helemaal op waren van de vierdaagse trektocht) en lekker gegeten in Aguas Calientes voordat we terug gingen naar Cusco! Over Cusco gesproken: wat is er onwijs veel te doen hier! Musea, markten, een prachtig plein met twee enorme kathedralen, heeeeerlijk eten bij verschillende restaurants én een heel goede kapper voor 10 soles (€2,50).

Kortom: ik ga me lekker nog even vermaken! Op naar Bolivia en Argentinïe! Op naar nog meer lekker eten, massages, heerlijke milkshakes etcetera!

Ciao!!!!!

  • 22 Maart 2014 - 23:56

    Inge :

    Heey Daan,
    hartstikke leuk om te lezen!Jouw enthousiasme spat er vanaf! Genieten genieten genieten maar!
    En niet aan NL denken!
    Grtz, Inge.

  • 23 Maart 2014 - 01:03

    Jan Van Francis:

    Hoi Daan,

    Leuk dat je franny nog via FaceTime een felicitatie hebt gedaan. Nog even gekke bekken getrokken hebt met miloe, franny en Fabien en knap dat je op afstand de parfum van de dames nog kon ruiken, die neus van jou is wel speciaal ontwikkeld! Fijn dat het je goed gaat! Als je weer in Holland bent moeten we maar snel een afspraak maken of we gaan met een stel mensen jouw terugkeer vieren. Geniet nog maar van de dagen die komen gaan, groet jan!

  • 23 Maart 2014 - 11:24

    Gerda:

    Heee!

    Supergaaf dat jij MP heb gezien & dat jij daarover profielwerkstuk had :D Cool!!
    Leuke verslagje weer :) Tijd vliegt echt... Geniet er lekker van nog de laatste weekjes!

    Liefs

  • 23 Maart 2014 - 11:28

    Astrid:

    Heej Daan, geweldig leuk om je verhaal weer te lezen!!
    Geniet van je laatste weken,en zeker zal het wennen zijn ,om weer terug te zijn,en ritme te vinden,maar dat gaat jou zeker lukken!!!!! En gelijk al een doel voor ogen ,om nog eens te gaan,

  • 23 Maart 2014 - 12:32

    Willie :

    het is fijn om te horen dat het allemaal mee valt.maar blijf wel op passen .een gewaarschuwd mens telt voor twee.verder veel plezier en genot.op je vakantie.

  • 23 Maart 2014 - 18:57

    Mama:

    Hoi Daan

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt ,maar ik zal blij zijn dat ik je weer in de armen kan sluiten hahaha
    Geniet nog maar lekker even ,voor dat je het weet sta je weer NL bodem xxx Ilove You xxxx

  • 25 Maart 2014 - 12:55

    Linda:

    Lezen is meegenieten!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 April 2014

Het eind?

13 April 2014

Het eind?

22 Maart 2014

Zucht... Wow...

06 Maart 2014

Ecuador the bomb

12 Februari 2014

Bienvenido amigos!!!!
Daan

Dit is even een test... Over iets meer dan twee weken gaat het beginnen. Dan ga ik op reis... Iedereen die nieuwsgierig is naar mijn reisschema... Zie hieronder!!! This is a test. Within 2,5 week I will start my journey! For all of you who is interested: check my schedule below 25 nov - 29 nov Tokyo 29 nov - 3 dec Singapore 4 dec - 10 dec Brisbane 10 dec - 13 dec New Caledonia 13 dec - 17 dec Vanuatu 17 dec - 3 jan Sydney to Melbourne 3 jan - 24 jan Cairns 24 jan - 27 jan Sydney 27 jan - 29 jan Santiago de Chili 29 jan - 31 jan Paaseiland 1 feb - 7 maart Quito 7 maart - 28 maart tour from Lima tot La Paz (organized) 28 maart - 14 april tour from La Paz to Buenos Aires (unorganized) 15 april: back home!

Actief sinds 22 Okt. 2013
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 15994

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: