Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Heimans - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daan Heimans - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 December 2013 | Australië, Sydney

Alweer een week aan het touren met onze Nissan. We hebben er al bijna 1500 km erop zitten en zijn nog twee dagen van Melbourne verwijderd. We doen het dan ook lekker op ons dooie gemakkie. Het rijden in Oz is supersimpel ondanks dat het links rijden is. Van Sydney gingen we eerst naar Wollongong. Wat een verschrikkelijk stadje hahaha. Maar we kwamen er met een doel. Arefeh en Daniël wonen er voor een jaar. Dit is een Iraans stelletje dat we twee jaar geleden in de rij bij de Aya Sofia (Istanbul) leerden kennen. Toen vroegen zij of we een foto van ze konden maken. We raakten aan de praat en besloten om samen een boottocht te maken over de Bosporus. Nu, twee jaar later, gingen wij toevallig touren langs de plek waar zij studeren. What a coincidence. Wat was het leuk om hen weer een eens te zien!
Van Wollongong reden we naar de hoofdstad van Oz: Canberra! De avond dat we aankwamen leek alles gesloten, maar een uur later kwamen we erachter waar de restaurants zich bevonden. Op de tweede dag daar deden we de gebruikelijke sightseeing. Canberra is in mijn ogen niet een echte hoofdstad zoals je verwachten zou. Het is er erg stil/ rustig. Er staan een paar mooie gebouwen, maar alles ligt wijdverspreid over een enorm oppervlak. Maandagavond hebben we een superweerzien gehad met Manuia. Manuia ontmoetten we drie jaar geleden op het eiland Samoa. Manuia is een gebarentaaltolk op Samoa. Er zijn twee tolken daar. Zij is er één van. Erg bijzonder dus. Nu, drie jaar later hebben we heerlijk gedineerd samen. Manuia is een echte Polynesische: bloem in het haar, Hawaii-achtig gekleed etc.
Na Canberra volgden er een aantal dorpjes waar we overnachtten en stranden bezoeken. De stranden zijn mooi, evenals de prachtige natuurparken zoals Tidbinbilla en Wilsons Promontory. We hebben veel dieren gezien: kangoeroes, wombats, emoes, papegaaien en zelfs een vogelbekdier. Bijzondere beesten, google ze maar eens. Helaas is de koala nog niet gespot. Via Batemans Bay, Eden, Bairnsdale en Foster zijn we bijna in Melbourne. Morgen stoppen we nog eenmaal: in Dendenong...

Meer volgt, foto's ook!

X

• 28 December 2013 - 09:34

Willie:

daan jannie en ik wensen jou en rowin veel reis plezier .en een prettige jaarwisseling.

• 28 December 2013 - 09:34

• 28 December 2013 - 19:28

Mama En Bys :

Hoi Daan en Rowin

Wij willen jullie vanaf deze kant heel veel reis plezier voor 2014 wensen en een fijn jaarwisseling .
    we denken aan jullie en reizen toch een beetje mee zo xxx groetjes mama en bysje

• 30 December 2013 - 01:20

Marianne:

Hoi Daan
    Hier eindelijk een reactie van mij.
    Lees wel telkens je verslagen, super wat jij allemaal ziet zeg.
    En je ben nog maar een maand weg!
    Maar ik heb je kaart erbij af en toe om je goed te volgen.
    Topografie was één van mijn leukste vakken, vandaar.
    Hier gaat alles z'n gangetje, ben lekker twee weken vrij, heerlijk winterslaap houden.
    Een hele gezellige Kerst gehad met de familie, weer een baby erbij.
    Dus met 18 mensen, een hele drukte maar o zo leuk.
    Nou tot de volgende keer, een goede jaarwisseling en veel geluk voor 2014!!

Liefs Marianne

• 03 Januari 2014 - 13:56

Dorien :

hoi Daan,
    wat leuk om jouw verhalen te lezen. Wat een mooie ervaringen heb je al opgedaan. Het bevalt je vast goed om een langere tijd niet aan je werkte hoeven denken. Mis je ons wel een beet?
    De tijd gaat wel erg snel en inmiddels zijn we alweer in het jaar 2014 beland.
    Ik wens je bij deze een heel gelukkig nieuw jaar, blijf genieten van je schitterende reis. En ik blijf je verhalen volgen!
    groetjes Dorien

Ecuador the bomb

12 Februari 2014

Bienvenido amigos!!!!
Daan

Dit is even een test... Over iets meer dan twee weken gaat het beginnen. Dan ga ik op reis... Iedereen die nieuwsgierig is naar mijn reisschema... Zie hieronder!!! This is a test. Within 2,5 week I will start my journey! For all of you who is interested: check my schedule below 25 nov - 29 nov Tokyo 29 nov - 3 dec Singapore 4 dec - 10 dec Brisbane 10 dec - 13 dec New Caledonia 13 dec - 17 dec Vanuatu 17 dec - 3 jan Sydney to Melbourne 3 jan - 24 jan Cairns 24 jan - 27 jan Sydney 27 jan - 29 jan Santiago de Chili 29 jan - 31 jan Paaseiland 1 feb - 7 maart Quito 7 maart - 28 maart tour from Lima tot La Paz (organized) 28 maart - 14 april tour from La Paz to Buenos Aires (unorganized) 15 april: back home!

Actief sinds 22 Okt. 2013